søndag 23. desember 2012

Jul og angst og fest og familie, og livet.

På fredag møtte jeg en stor frykt og gråt foran masse mennesker.
Og det stikker i hjertet når jeg legger på 
..og tok farvel med en av de viktigste menneskene i livet mitt.
For mormor har vært mer enn mormor, hun har vært en venn. 
Og så hadde vi fest i julefin leilighet med julefine venner
og MASSE mat og matlaging
Null alkohol, max moro +uteliv
Og jeg er fortsatt støl etter all dansingen
Og jeg er fortsatt mett, men beynner å bli litt fysen på mer godt.
Og jeg tror resten av livet mitt skal handle om å skjemmes bort.
Skjemme bort seg selv og de en er glad i.


Jeg føler meg litt som en forvirret julegrinch,
i smerte og sjeleangst.
Konstant "Det blir bedre".
Evig synkende mengde tro.
Men fortsatt godt humør!
Og mens Frank Sinatra befaler meg til å ha en fin jul
har jeg klart å skrape sammen juleantrekk,
penklær og pandadress, en liten haug neglelakk
og en fet julespilleliste. Som familien nekter å spille.

Julen neste år feires alene under senga.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LOL