tirsdag 15. november 2011

Fail

Jeg skulle gi sånn grønn næring på flaske til mors minitomater da jeg var liten, en halv kork ble forvekslet med en halv kanne. Planten døde relativt fort.


Jeg ville lage min egen grønne oase, et hus og høyt antall kvadratmeter med plen og muligheter på en kolonihage ble gitt i konfirmasjonsgave, og solgt året etter. Huset ble malt, og brukt som chill sted å henge og skulke. Plenen ble klippet for skjeldent, jeg møtte ikke opp på dugnader og epletreet vokste vel ikke fort nok.


Leiligheten skulle bli koselig og sånt, en plante med imponerende fargevariasjoner ble kjøpt, satt i en nesten-fin krukke og den varte vel nærmest noen måneder. Men den led samme sjebne, frem til jeg flytta ble den stående, råtten og fin..


Og jeg som ville bli bonde.. 
Død plante nr 345

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LOL