tirsdag 27. mars 2012

Jeg tror jeg dør

Jeg holder pusten til jeg er noen andre,
store sterke menn i uniform.
Maktesløs når jeg slåss
ett lite blad i en stor storm.
Tatt av vinden,
påkjørt til jeg mister farge og form.
En blodig klump på fuktiv asfalt,
i svart og hvitt.


Og når du drar tar du med deg,
noe jeg ikke vet hva.
Jeg sitter igjen med tapte drømmer,
analyserer alt du gjorde og sa.
Tomme løfter, løyner og svik,
trodde jeg visste hva jeg fikk og ga.
Og om jeg kunne snu,

om jeg tryglet og gråt og ba


Juks og bedrag,
falskt og dårlig behag.

Om jeg bare kunne la det ligge,
om jeg bare kunne tiet stille.

Ikke kjempet den tapte kampen,
latt deg se tårene trille.
Om jeg aldri lot deg se,
alle grunnene til å la meg gå til spille.


Skyer i former av hjerter,
kun varsler om smerter.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LOL