torsdag 11. august 2011

Du er stygg og ekkel

Alt for lenge,
har jeg følt et ansvar
for verden.
Det er min jobb,
som svak og sterk
samtidig.
Å være sterk for
mine likesinnede
og medpasienter.

Stolt og herdet,
av et alt for kort
til å være litt for hardt
liv.
Det er min jobb å dele,
alle mine vonde
erfaringer og opplevelser.

Det skulle gjøre meg sterkere,
jeg skulle få mer erfaring.
Å dele og fortelle,
gir mulighet til
selvutvikling og refleksjon.
Men jeg kan ikke unngå
å tenke, mene og tro
at ting hadde vært bedre
og enklere
Hvis de bare lot meg begrave dem.
Ansvar, min fremtid og drømmer.
Alt det vonde av følelser og minner.



Og alle de andre barna,
vokser opp til å bli horer.
De selger sjeler og
tjener riktig så bra.

De jobber hardt og
fortjenesten er stor.
Lærer seg de falske smil,
og kunsten å glemme hva du sa.

Dette er stien,
veien du skal gå.

Kjære barn du er voksen,
kom deg ut og kle deg pent.

Følg kakesmulene din heks,
med balsamreklamehår.
Ta plass i din boks,
Ikke våg deg ut, det er for sent.

Solen har gått ned,
skyggene har tatt over.
Snille barn holder kjeft,
snille barn smiler.

Snille barn holder hodet hevet,
forsvarer majoritetens stemme.
Disse er fremtidens ledere,
Mens alle andre stenges inne på Lier.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LOL