lørdag 20. august 2011

Hva er ditt syn på religion?


Religion er som opium for folket, Gud er en fantasivenn for voksne og 
jeg har det beste og verste eksempelet på hva relgion gjør med folk,
men det er umulig å anonymisere uten at det mister for mye.
Jeg skal ikke gå inn på det, religion og mitt hat den veien.
At jeg blir kvalm av kirker og alt de står for,
var det halvparten så mye bra. Men hva de gjør med folk?!
Religion skaper hat, selvhat, skam og når en voldtatt 14-åring må
kaste seg selv ned en trapp så tenker jeg at kirken har ikke "utviklet" seg nok. 
Alt med å elske og være snill er bare en bisetning med
styggheter ved siden av, at folk skal lese f.eks bibelen og tolke den selv,
er å gi folk FOR mye makt. De mest ekstreme har som regel en trist grunn
de er svake og lar seg påvirke lett, tror ting blir bedre osv. 
Vi som har det bra har ingen unnskyldning, vi har muligheten
til å resøke og se at NEI, DET ER IKKE SÅNN, DET ER IKKE MULIG,
Men gjett hva! Vi kan være snille mot hverandre allikevel.
Faen å dust.
Når mamma vil få meg positiv til kirken så
sier hun at "de har jo blitt mye bedre, den katolske kirken er nesten
positiv til prevansjon og kvinner nå!"
Da sier jeg at de flotte naturrelgionene har aldri hatet eller dømt noen
allikevel ble det klikking i vinkel og mye spydigheter iløpet av min
lille Wicca-periode.
Duster hele gjengen. 
Dårlig forklart så du ikke skal føle deg for truffet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LOL